Het alternatief voor lange wachtlijsten

FAQ

Welkom op de Meest gestelde vragen pagina voor Hulp en antwoord op al jouw vragen!

Staat jouw vraag hier niet tussen, neem dan contact met Woonnet op via ons contactformulier

 

Om in aanmerking te komen voor een huurwoning, appartement of (studenten)kamer, kun je rechts op de pagina van elke advertentie reageren via de button Aanmelden en na aanmelding de button Reageren. Dit kan vaak telefonisch en anders per e-mail.

Om misverstanden te voorkomen, deze website is geen onderdeel van Woonnet Rijnmond en/of Woonnet Haaglanden. WoonnetRijnmond.nl en Woonnet-Haaglanden.nl zijn de gezamenlijke websites van de corporaties in de stadsregio Rotterdam en Den Haag. Op de website treft u het bezit (sociale huurwoningen) van al de corporaties aan. Beide organisaties hebben zelf geen woningen of overig aanbod maar bemiddelt tussen corporatie en woningzoekenden in de regio. Om in aanmerking te komen voor de aangeboden woningen of kamers gelden vaak lange wachttijden en jaren op een wachtlijst staan is geen uitzondering op de regel. Via deze website www.woonnet.nl gelden deze wachttijden niet en je bent altijd vrij om direct telefonisch of per e-mail te reageren op al het woningaanbod. Houdt wel rekening met een eventuele inkomenseis die een makelaar of verhuurder stelt. 

Via deze website kun je direct reageren op het totale woonaanbod en er zijn geen wachtlijsten.

Vaak stelt een verhuurder of makelaar een aantal voorwaarden en huren kan over het algemeen vanaf 18 jaar. Dit verschilt uiteraard per advertentie en type object.

De kans op jouw ideale woning of kamer is voor een groot deel afhankelijk van je inzet en persoonlijke situatie. En er komt ook wel wat geluk en gunning bij kijken. Het huren van een woning is niet iets wat je zomaar kunt kopen en is afhankelijk van een (vast) inkomen, omdat de verhuurder graag wilt weten of je maandelijks de huur kunt betalen. Sommige huurwoningen zijn razendsnel weer verhuurd dus ook de snelheid dat je op vrijgekomen woonruimte reageert en of je de woning gegund krijgt door de verhuurder of makelaar is van invloed.

In veel gevallen wel, vooral bij de wat duurdere huurwoningen en appartementen. Maar lang niet altijd wordt er een inkomenseis gesteld, dit is per advertentie verschillend.

Woonnet.nl verhuurt zelf geen woonruimte en wij bemiddelen hier ook niet in. Op dit verhuurplatform komt online de markt van vraag en aanbod samen waarop jij direct kunt reageren en een bezichtiging in kunt plannen.

Het zoeken en vinden van geschikte woonruimte kost tijd en om een woning te kunnen huren, dien je zelf ook naar je persoonlijke situatie te kijken wat betreft inkomsten. Wanneer je meerdere bezichtigingen hebt gedaan en serieuze interesse hebt getoond in een woning, maar het niet gekregen hebt, dan zul je uiteindelijk wel zien dat de aanhouder wint.

In sommige gevallen ontvangen een (particuliere) verhuurder of makelaar bij voorkeur een reactie per e-mail met daarin meer informatie over jou zelf en met wie je wilt huren. Telefonisch kan een verhuurder vaak moeilijker inschatten met wij hij te maken heeft. Ook kan het zijn dat op basis van alle ontvangen reacties van geïnteresseerden een eerste selectie wordt gemaakt op basis van het ideale profiel van de verhuurder of eigenaar.

Woonnet.nl doet er alles aan om voor publicatie de advertenties te screenen. Wij hechten grote waarde aan betrouwbaarheid en transparantie. Mochten er klachten binnen komen na publicatie van een bepaalde advertentie, dan zullen wij in eerste instantie deze direct offline halen.

Het onderhouden van deze website en het woonaanbod, de samenwerking met verhuurders, makelaars, bemiddelaars en investeringsmaatschappijen zijn overheadkosten voor deze website en Woonnet is een commerciële organisatie. Om die reden vragen wij een lage vergoeding waarmee jij 1 of 3 maanden onbeperkt kunt reageren.

Om de kosten zo laag mogelijk te houden, is Woonnet.nl niet telefonisch bereikbaar. Een call center die voor iedereen bereikbaar is zou ideaal zijn maar dat brengt hoge (personeels)kosten met zich mee die weer doorberekend zouden worden in de tarieven om te reageren op het woonaanbod. Reageren kan via deze website, telefonisch of per e-mail direct met de verhuurder of makelaar. Als je vragen hebt aan Woonnet, dan kun je veel antwoorden vinden op de FAQ raadplegen of ons een e-mail sturen die binnen 3 werkdagen wordt beantwoord. Bedankt voor je begrip.

In principe hoef je je niet af te melden voor of op de website. Wanneer je jouw account uit de database wilt laten verwijderen, dan verzoeken wij jou ons een e-mail te sturen naar info@woonnet.nl met in het onderwerp ‘Uitschrijven’.

Translate »
Close